Monday, April 05, 2010

选择

现在的我
我承认我是胆小的
我是犹豫的
在面对抉择时
我总是举棋不定
想逃避选择的责任
然后把选择说成天意
把抉择的结果都怪在老天爷身上

这一次
我又遇上了二中选一的问题
在梦想和家人之间
我又该如何抉择
梦想是一个未知数
但我坚信只要追逐便能实现
家人是我最亲的人
一旦离开,与家人相处的时间必定少之又少
我需要做出我想要的决定吗?
还是我已注定需要留下?

6 comments:

Wei Keat said...

ur dream? getting marry? haha...

Well, is up to you to decide... in your life, there are sure things that are more important to you and there are some which are less important. Is up to you to judge.

For me, I will put family in first place... but some may choose to pursue their dream... if you succeeded, you can always move your family over to where you are then...

So, close your eye, hold your hand, weight each of them and decide.

萧杳 said...

Hehe, I wrote it here because I couldn't make a decision. I would like to pursue my dream but it'll definitely let my parents down... It's hard to make a decision that can satisfy both parties. So I'm thinking if I should just give up what I want...

Wei Keat said...

u so confirm they wil upset if u pursue ur dream? mayb not le? well... as wat i say lo... is really up to u to weight it and c which one is heavier for u ^^ they go for it and don regret

萧杳 said...

Thanks for your advice. Thought of the solution but need to look for a suitable time to do it... It's the time for me to re-consider my decision...

Q film studio said...

其实真的是二选一吗?
也许它本来就不是一个排他性的东西呢?
有A就没有B,有B就没有A?

其实是不是自己把A和B都看得太重太重了,
如果A和B都是一个生活的过程
(我相信它们都只是个过程)
那么你会发现,它只是在一个时间线上,
被分布安排的东西。

想像这个生命时间线是你的日常时间表
你觉得重要的东西,
你自然而然会放好,
星期一这个,星期二那个,下星期..下个月..明年..N年..
但我可以肯定的是,
你是不会说:这N年,我要A还是B呢?

因为,其实这整个东西的主体只是对生命时间线做出的安排,而非A或B,
你怎么知道下一秒,
会不会有CDEFG的出现呢?
你更应该清楚,
谁知道下一秒你发现,
A和B都不在了...或
无法继续让你觉得重要了...

彦康,
还记得理华的名言吗?
“选你所爱,爱你所选”
我相信没被你选到的,不代表你不爱哦!

Sai Lei said...

any possibility to create another choice to substitute A?